گروه مهندسی برابر، ارائه دهنده راهکارهای وفاداری و انگیزش

نرم افزار باشگاه مشتریان

وفادارسازی مشتریان در هرنوع کسب و کار (آنلاین، حضوری، سازمانی)

۴ راهکار و ابزار متفاوت برای وفادارسازی، افزایش انگیزه مشتریان و افزایش فروش با کاهش هزینه ها، با پلتفرم و نرم افزارهای باشگاه های مشتریان BRBR (برابر)

نرم افزار باشگاه مشتریان

آیا با هر باشگاه مشتریانی می توان وفاداری مشتریان را افزایش داد؟ آیا هر نرم افزار باشگاه مشتریانی برای هر کسب و کاری مناسب است؟ به چه باشگاهی واقعا می توان گفت باشگاه مشتریان؟ ما به شما پاسخ تمامی سوالات را خواهیم داد.

مفهوم سیستم باشگاه مشتریان

باشگاه مشتریان یک سیستم هدفمند برای جمع آوری داده‌های مشتریان، ایجاد تعامل موثر و مستمر، ارائه پاداش‌ و امتیاز و مدیریت وفاداری است که هدف آن افزایش تکرار خرید، حفظ مشتری و جذب مشتریان جدید با هزینه کمتر است.

باشگاه مشتریان صرفا یک نرم افزار و یا پلتفرم و یا یک دستگاه نیست. بلکه باشگاه مشتریان یک راهکار برای افزایش وفاداری و حس رضایت مشتریان قدیمی و جدید است. بنابراین باشگاه مشتریان فقط یک ابزار نیست بلکه یک راهکار حرفه ای است.

برای پیاده سازی باشگاه مشتریان می توان از ابزارهای متنوعی استفاده کرد. تیم برابر برای هر نوع کسب و کاری مدل های مختلف باشگاه مشتریان را طراحی کرده و متناسب با نیاز کسب و کارها، راه اندازی می کند.

تاثیر نرم افزار باشگاه مشتریان روی کسب و کارها

افزایش درآمد مستقیم از اعضا (Revenue uplift)
از 15 تا... 25%
افزایش سود با افزایش نرخ نگهداشت (Retention → Profit)
از 25 تا ... 95%
اعضاء برنامه، درآمد اضافی تولید می‌کنند (Incremental revenue from members)
میانگین 15%
بازگشت سرمایه (ROI)
4.8 برابر
تأثیر روی تصمیم خرید و وفاداریِ مشتریان
63%
رشد خریدهای تکراری
40%

با نرم افزار باشگاه مشتریان برابر هر مشتری، یک دوست ارزشمند! از هر خرید، یه شروع تازه بساز تجربه خرید رو به تجربه ماندگار تبدیل کن

سیستم ها و نرم افزارهای باشگاه های مشتریان BRBR (برابر)

تیم مهندسی نرم افزاری برابر، با تمرکز بر افزایش بهره وری از طریق افزایش انگیزه در مشتریان، کارکنان، مجریان و سایر ذی النفعان در کسب و کارهای کوچک، فروشگاه ها، آنلاین شاپ ها، شرکت ها، سازمان ها و ارگان های دولتی و خصوصی، اقدام به تولید سه مدل باشگاه مشتریان نموده است.

معرفی سیستم های باشگاه مشتریان برابر

هر کسب و کاری باتوجه به نیاز تجاری و بودجه و هدفی که دارد، می تواند یکی از 4 مدل باشگاه مشتریان برابر را انتخاب نماید. البته که برای انتخاب بهترین مدل باشگاه مشتریان برای کسب و کارتان می توانید از مشاورین باتجربه برابر استفاده کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

نرم افزار باشگاه مشتریان تحت وب: نصب نرم افزار باشگاه مشتریان برابر روی سرورهای درون سازمانی انجام می شود. کامل ترین مدل باشگاه مشتریان در ایران و خاورمیانه است. پس از نصب روی سرور، با هر دستگاهی که به اینترنت متصل باشد، می توان از باشگاه تحت وب استفاده کرد.

نرم افزار باشگاه مشتریان وردپرس: این باشگاه بر روی CMS وردپرس نصب می شود و تمامی طراحی ها و چیدمان باشگاه به صورت کاملا سفارشی با افزونه های صفحه ساز مثل المنتور امکان پذیر است. کاملا سازگار با قالب های وردپرس.

دستگاه باشگاه مشتریان: این دستگاه مناسب فروشگاه ها و کسب و هایی است که مشتری حضوری دارند و دیتای مشتریان با با دستگاه جمع آوری می کنند. اما دستگاه باشگاه مشتریان BRBR تفاوت های منحصر به فردی با سایر دستگاه های مشابه دارد که برای اطلاع از جزئیات به صفحه مربوطه مراجعه نمایید.

باشگاه اقتصادی کلیک: این مدل باشگاه تمامی امکانات کافی برای وفادارسازی و اجرای کمپین های تبلیغاتی را دارد و قیمت مقرون به صرفه ای دارد. ارزان ترین باشگاه مشتریان ایران است. مناسب آنلاین شاپ ها، ثبت سفارش خودکار از اینستاگرام، فروشگاه ها و … .

مدل های باشگاه مشتریان برابر

باشگاه وفاداری تحت وب

باشگاه مشتریان تحت‌وب

مناسب سازمان ها

دستگاه باشگاه مشتریان

دستگاه باشگاه مشتریان

برای فروش حضوری

باشگاه مشتریان وردپرس

باشگاه مشتریان وردپرس

طراحی انعطاف پذیر

باشگاه اقتصادی برابر

باشگاه مشتریان اقتصادی کلیک

اقتصادی و کاربردی

نرم افزار باشگاه مشتریان چیست؟

چرا باشگاه مشتریان به یک ابزار ضروری تبدیل شده!

نرم افزار باشگاه مشتریان، نرم افزاری است که به واسطه سیستم های امتیازدهی، باعث افزایش شوق و انگیزه مشتریان جهت مراجعه مجدد می گردد.

اما نرم افزار باشگاه مشتریان دقیقا چرا در وفادارسازی مشتریان تاثیر دارد؟ چگونه انگیزه و میل مشتریان را به خرید مجدد زیاد می کند؟ چرا کسب و کارهایی که از نرم افزارهای باشگاه  مشتریان استفاده می کنند، با هزینه ی کمتری، مشتری جدید جذب می کنند؟ چگونه سود خالص کسب و کارها با نرم افزار باشگاه مشتریان افزایش پیدا می کند؟ برای پاسخ به این سوالات، امکانات نرم افزارها و پلتفرم های باشگاه مشتریان برابر را در یک نگاه بررسی می کنیم.

سیستم امتیازدهی در باشگاه مشتریان

تحقیقات دانشگاه Stanford نشان می‌دهد سیستم امتیازدهی باعث فعال شدن سیستم پاداش مغزی می‌شود. این اثر یعنی وقتی مشتری برای هر خرید امتیاز می‌گیرد:

  • انگیزه روانی قوی برای تکرار خرید ایجاد می شود
  • احتمال خرید سریع‌تر و بدون معصلی بالا می رود
  • میانگین سبد خرید مشتریان ۱۵ تا ۳۰٪ رشد می کند

نتیجه: افزایش پایدار فروش.

پاداش معرفی دوستان

در مطالعات Wharton Business School ثابت شده است مشتریانی که از طریق معرفی دوستان وارد می‌شوند:

  • ۱۸٪ وفادارتر هستند
  • ۲۵٪ ارزش خرید بلندمدت بیشتری دارند
  • هزینه جذب‌شان تا ۷۰٪ کمتر از تبلیغات دیجیتال است

سیستم معرفی دوستان در باشگاه مشتریان برابر، اثر زیادی در معرفی مشتری از طریق مشتریان قدیمی دارد.

نتیجه: جذب مشتری جدید با کمترین هزینه

کوپن‌ها و کدهای تخفیف هدفمند

طبق تحقیق MIT Sloan, ارسال کوپن‌های شخصی سازی شده باعث افزایش:

  • ۴۷٪ نرخ تبدیل می شود
  • ۳۸٪ احتمال خرید فوری می شود

در باشگاه های مشتریان برابر، کوپن‌ها و کدهای تخفیف بر اساس رفتار مشتری صادر می‌شوند و تأثیر بیشتری نسبت به تخفیف‌های عمومی دارند. رفتار مشتریان در باشگاه برابر قابل دسته بندی است.

نتیجه: افزایش نرخ تبدیل

ارسال پیام های هوشمند در باشگاه مشتریان

بر اساس داده های بدست امده از Salesforce Marketing Cloud:

  • پیام‌های شخصی باعث افزایش ۳۷٪ نرخ بازگشت مشتری
  • و افزایش ۲۳٪ نرخ فروش می‌شود

در باشگاه های مشتریان برابر، امکان ارسال پیامک بر اساس دسته بندی مشتریان و یا شخصی تر مثل ارسال کد تخفیف در روز تولد، سالگرد ازدواج و … وجود دارد.

نتیجه: فعال‌سازی مشتریان غیرفعال

ثبت تراکنش و رفتار مشتری

در تحقیقات بدست آمده از Forrester Research نشان می دهد:

  • داده های رفتاری باعث ۱۰ تا ۳۰٪ کاهش در هزینه تبلیغات
  • ۲۰ تا ۵۰٪ افزایش در نرخ خرید محصولات پیشنهادی می‌شود

سیستم ها و نرم افزارهای باشگاه مشتریان برابر این داده‌ها را جمع آوری می‌کند تا:

محصول درست برای مشتری درست، در زمان درست و با مشوق درست ارسال شود.

نتیجه: بهینه‌سازی پیشنهادها و کاهش هزینه تبلیغات

افزایش بازدید و تعامل با چالش ها

گیمیفیکیشن یکی از قوی ترین ابزارهای علمی ثابت شده در نرم افزار باشگاه مشتریان است. در مطالعه Harvard Business Review نشان می‌دهد:

  • گیمیفیکیشن نرخ مشارکت را ۴۸٪ افزایش می‌دهد
  • مشتری ۲ تا ۳ برابر بیشتر به اپ یا سایت برمی‌گردد

در باشگاه مشتریان BRBR با چالش‌هایی مثل “خرید این هفته= ۲۰ امتیاز” یا “ثبت نظر= امتیاز نقره ای” مشارکت را بالا می‌برد.

نتیجه: افزایش بازدید و تعامل

نظرسنجی امتیازی در باشگاه مشتریان

بر اساس مطالعه Qualtrics Institute، مشتریانی که نظرسنجی‌ها را پر می‌کنند:

  • ۲۳٪ حس تعلق بیشتری به برند و کسب و کار شما پیدا می‌کنند
  • ۳۰٪ بیشتر احتمال دارد که دوباره خرید کنند

باشگاه مشتریان برابر با قابلیت امتیاز برای پر کردن نظرسنجی، باعث افزایش آمارهای بیان شده می شوند. برای موارد مختلف می توان فرم های متفاوت طراحی کرد.

نتیجه: افزایش شناخت سلیقه مشتریان و بهبود محصول

جوایز مرحله‌ای و سطوح وفاداری

بر اساس تحقیق Journal of Marketing, سیستم‌های سطحی (طلایی، نقره‌ای و…) در مشتری “اثر نردبانی” می کند و بخاطر این اثر، مشتری تلاش کرده به سطوح بالاتر برسد. بدین سبب:

  • طول عمر مشتری (CLV) را ۲ تا ۴ برابر می‌کند

نتیجه: حفظ مشتری و رشد درآمد بدون افزایش هزینه جهت جذب مشتری جدید.

امکانات نرم افزار باشگاه مشتریان برابر

در ایران و دنیا نرم افزارهای باشگاه مشتریان متفاوتی تولید شده که هرکدام دارای امکانات تقریبا مشابهی هستند. اما تیم برابر با بررسی فرهنگ کسب و کارهای ایرانی و شیوه های خرید مشتریان در ایران، مطالعه و تحقیق درمورد استانداردهای جهانی باشگاه مشتریان و همچنین طبق نظرسنجی از مشتریان خود برای استفاده از باشگاه مشتریان، اقدام به طراحی باشگاه های مشتریان خود نموده که همواره در حال توسعه هستند.

به طور کلی مهم ترین امکانات باشگاه های مشتریان برابر شامل موارد زیر است.

تعریف اسم امتیازات در نرم افزار باشگاه مشتریان

در باشگاه های مشتریان تحت وب و وردپرس برابر، امکان تعریف اسم امتیاز دلخواه وجود دارد. بنابراین کسب و کارها می توانند متناسب با حوزه کاری خود و یا اسم برند خود، اسمی برای امتیازات باشگاه خود در نظر بگیرند. باشگاه های برابر تا این حد قابلیت شخصی سازی شدن را دارند که مشتریان هنگام تعامل با باشگاه شما، اسم شما را به صورت ناخودآگاه در ذهن بسپارند.

چند مثال پیشنهادی برای تعریف اسم امیتاز: حوزه پوشاک: مد کوین / حوزه غذایی: فود کوین / شرکت گیتی پسند: گیت کوین / فروشگاه لوازم خانگی: هوم کوین و …

تعیین ضریب برای هر امتیاز در باشگاه مشتریان برابر

در تنظیمات باشگاه های مشتریان برابر امکان تعیین ضریب برای امتیاز ها و روش های امتیازدهی وجود دارد. بنابراین به راحتی می توان ارزش هر تعامل مشتری با کسب و کار را تعیین کرد و برای هر رفتار مشتری ارزش مشخصی تعیین نمود.

در تعیین ضریب برای روش های امتیازدهی به مشتریان، باید هدف از باشگاه مشتریان و ارزش های رفتاری که هر مشتری برای کسب و کارهای مختلف دارد را تعیین کرد. این قابلیت، باعث می شود تا باشگاه های مشتریان BRBR برای هر کسب و کاری شخصی سازی و سفارشی باشد.

تعریف روش های امتیازدهی

در باشگاه های مشتریان BRBR می توان روش های مختلفی را برای امتیازدهی تعریف کرد. بنابراین کاربران برای دریافت امتیاز سعی در تعامل بیشتر با کسب و کار شما خواهند داشت. گیمیفیکیشن های مختلف در باشگاه های برابر، باعث ماندگاری اسم برند شما در ذهن مشتریان خواهد شد. روش های امتیازدهی شامل:

امتیاز در ازای خرید (با ضریب های متفاوت)، امتیاز در ازای تکمیل فرم های نظرسنجی، انتقاد و …، امتیاز در ازای معرفی دوستان، امتیاز در ازای کامنت گذاری در سایت، امتیاز در ازای بازدید

برای اطلاع از سایر روش های منحصر به فرد و ویژه با کارشناسان برابر در تماس باشید.

تعریف روش های خرج امتیاز

در باشگاه های مشتریان BRBR، امکان تعریف روش های مختلف خرج امتیاز توسط مشتریان وجود دارد. بنابراین هر کسب و کاری که از باشگاه مشتریان برابر استفاده کند، می تواند جوایز و روش های خرج امتیاز را متناسب با سلیقه و پرسونای مشتریان خود تعریف کند. به طور مثال باشگاه مشتریان شرکت مسافرتی، کارت های تخفیف برای خرید تورهای داخلی را به عنوان جایزه در نظر می گیرد. بنابراین مشتریان با دیدن جوایز مرتبط و کاربردی، ترغیب به خرید مجدد برای افزایش امتیازهای خود خواهند شد.

این ویژگی باعث می شود تا باشگاه مشتریان معنی کاملی داشته باشد. چرا که بسیاری از باشگاه های مشتریان در ایران تنها سیستم ارسال پیامک و یا کش بک را دارند که با قابلیت کش بک، مشتریان تنها می توانند در خرید بعدی خود از کش خود استفاده نمایند و شاید دلیل کافی برای وفاداری نباشد. ولی با باشگاه مشتریان برابر، مشتریان رغبت بیشتری برای کسب امتیاز بیشتر و دریافت جوایز متنوع خواهند داشت. روش های خرج امتیاز می تواند شامل: افزایش اعتبار خرید، گرفتن کد تخفیف، خرید کارت هدیه، جایزه های فیزیکی، جوایز غیرفیزیکی مثل فایل، تخفیف در خرید محصولات خاص و … . به طور کلی هیچ محدودیتی در تعریف جوایز وجود ندارد.

امکان انتقال امتیاز افراد عضو باشگاه مشتریان

از قابلیت های منحصر به فرد باشگاه های مشتریان برابر می توان امکان انتقال امتیاز بین کاربران باشگاه می باشد. البته که تمامی این قابلیت ها امکان فعالسازی و یا غیرفعال کردن را دارند.

این قابلیت به کاربران باشگاه اجازه می دهد تا بتوانند امتیاز خود را به پنل مشتری دیگری انتقال دهند.

ثبت نام برای قرعه کشی و دریافت دیتا

قرعه کشی یکی از روش های جذاب برای تعامل مشتریان با کسب و کارهاست. البته تیم برابر برای قرعه کشی دو روش ایجاد کرده است. یک روش با استفاده از امتیازات کسب شده توسط مشتریان و روش دوم تنها با ثبت نام مثل ثبت نام در یک رویداد و قرعه کشی حضوری در حضور مشتریان است. با قرعه کشی حضوری، اطلاعات و دیتای افراد حاضر در ان مکان نیز در کمترین زمان ممکن به بهانه قرعه کشی جمع آوری خواهد شد که یک دیتای بسیار عالی برای بازاریابی خواهد شد.

روش قرعه کشی یکی از روش های مناسب برای ایجاد گیمیفیکیشن و همچنین خرج امتیازات مشتریان است. بدین صورت مشتریان پس از قرعه کشی و دیدن جوایز، مجددا ترغیب به دریافت امتیازات بیشتر خواهند شد. جوایز قرعه کشی ها نیز به صورت آزادانه انتخاب می شود و هر کسب و کاری می تواند هر جایزه ای که بخواهد، تعریف کند.

قیمت و خرید نرم افزار باشگاه مشتریان

قیمت باشگاه مشتریان تحت وب

قیمت: از ۵۰ میلیون تومان

(تا ۷۱۰ میلیون تومان برای کسب و کارهای تخصصی)

قیمت باشگاه مشتریان وردپرس

قیمت: از 35 میلیون تومان

(تا 160 میلیون تومان برای بیزینس های مجرب)

همان طور که در مدل های باشگاه مشتریان مشاهده کردید، برای وفادارسازی مشتریان می توان از 4 ابزار برابر استفاده کرد. دستگاه باشگاه مشتریان و باشگاه اقتصادی مناسب کسب و کارهای نوپا و صنفی است اما برای سازمان ها و شرکت ها می توان از باشگاه مشتریان وردپرس و تحت وب برابر بهره مند شد. برای مشاهده قیمت هر باشگاه مشتریان، بر روی دکمه های بالا کلیک کنید.

برای اطلاع از مدل های دستگاه باشگاه و باشگاه اقتصادی اینجا کلیک کنید.

مشاوره باشگاه مشتریان

جهت کسب اطلاعات لازم جهت ابزارهای وفادارسازی مشتریان برابر، با ما تماس گرفته و یا فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان برابر در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

مشاورین خبره BRBR تجربه چندین ساله در زمینه وفادارسازی مشتریان کسب و کارهای مختلف را دارند که متناسب با نیاز شما، ابزارهای لازم و روش های وفادارسازی مشتریان را به شما معرفی خواهند. فرصت را از دست ندهید!!!

نام و نام خانوادگیضروری
انتظارات شما از باشگاه مشتریان چیست؟
انتظارات شما از باشگاه مشتریان چیست؟
پیمایش به بالا